[031211]

Idag satsade jag på att fotografera landskapsbilder. Det blev två stycken som jag blev ganska nöjd med.

Tog in den första i photoshop, ljusade upp den och sedan la jag ett fotofilter med en orange nyans för att prova på något nytt. Sedan la jag på en ljuseffekt så att solen som redan lyser starkt på bilden blir mer liggande än direkt. Tycker det blev ganska bra och på något vis övergick bilden från att se ut att vara tagen mitt på dagen till en mer gryning/kvällsbild.

Bild två har jag två alternativ av. Eftersom att jag redan är väldigt nöjd med hur bilden är så ville jag inte ändra och fixa för mycket med den. Jag tog in den i photoshop, fixade ljuset och ett varmt fotofilter, sedan på variant två andvända jag bokeh effekt vilket jag tycker passar mycket bra på denna bild.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0